693 834 550
instruktorL@interia.pl
OŚRODEK SZKOLENIA KIEROWCÓW
ŁUKASZ KMIECIK
KURSY PRAWA JAZDY
KAT. B
JAZDY EGZAMINACYJNE
KRAKÓW / NOWY SĄCZ

OSK KMIECIK - Gdów

Kursy na prawo jazdy

693 834 550
instruktorL@interia.pl

Od września 2017 zapraszamy do nowej filii naszego ośrodka w Wieliczce przy ul. Piłsudskiego 55a

Najbliższy kurs zwykły odbędzie się:

17 kwietnia 2018 (Galeria Gdowska, I piętro)

- (Wieliczka, Piłsudskiego 55a)

Najbliższy kurs weekendowy odbędzie się:

13 kwietnia 2018 (Galeria Gdowska, I piętro)

23 kwietnia 2018 (Wieliczka, Piłsudskiego 55a)

 

NIE BĘDZIE ZMIAN W PRZEPISACH

W dniu 1 stycznia 2017r. miały zacząć obowiązywać nowe egzaminy na prawo jazdy jednak ich wejście w życie nie będzie możlie jeszcze przez minimum 2 lata.  

Minister cyfryzacji Anna Streżyńska w RMF FM oficjalnie: modernizacja systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, czyli uruchomienie tzw. CEPiK 2.0 nastąpi nie wcześniej niż za dwa lata.

Przesunięcie terminu uruchomienia nowego CEPiKu rekomendował już raport z audytu prac nad projektem, przeprowadzonego na zlecenie resortu cyfryzacji. Urzędnicy już w sierpniu z całą pewnością wiedzieli, że uruchomienie systemu w planowanym terminie (1 stycznia 2017 r.) niesie ze sobą "bardzo wysokie ryzyko nieudanego wdrożenia".

Główne błędy, jakie popełniono w pracach nad CEPiKiem 2.0, a na które wskazali audytorzy to m.in. brak określenia i ostatecznego uzgodnienia celów, które umożliwiałyby weryfikację realizacji posczególnych faz i ostatecznego wdrożenia projektu. Ponadto wykonawcy mieli "skłonność do koncentrowania się w projekcie na realizacji własnych, partykularnych celów instytucjonalnych, co rodziło ryzyko konfliktów celów i zaburzało komunikację, efektywność pracy i ostateczną jakość realizacji". Czyli wszystkiemu winni poprzednicy.

Gdyby CEPiK został uruchomiony w planowanym do tej pory terminie, mogłoby dojść do wstrzymania wydawania dokumentów komunikacyjnych w całym kraju. Nie dałoby się przeprowadzić badań technicznych w Stacjach Kontroli Pojazdów. Częściowo stanąłby także proces szkolenia kandydatów na kierowców (brak dostępu do PKK), całkowicie wstrzymane zostałyby egzaminy w WORDach. Państwo straciłoby kontrolę nad zatrzymanymi uprawnieniami do kierowania, a Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny nie miał by narzędzia do weryfikowania polis OC.

Druzgocący dla CEPiKu 2.0 raport sprawił, że stworzono specjalny, międzyresortowy zespół, który ma koordynować dalsze działania. "Nikt nie może niczego zgodnie z prawem narzucić żadnemu z interesariuszy. Potrzebne jest współdziałanie, dlatego wychodzimy z inicjatywą podjęcia działań koordynujących i bierzemy za nie odpowiedzialność" - mówił niedawno w rozmowie z L-instruktorem Karol Manys, rzecznik Ministerstwa Cyfryzacji. W tej specjalnej grupie zasiedli przedstawiciele Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, Ministerstwa Skarbu Państwa, Ministerstwa Cyfryzacji i innych zaangażowanych instytucji.

Do uruchomienia nowego systemu miałoby według najnowszych informacji dojść na początku 2019 roku.